powered by Agones.gr - livescore

Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2011

83η ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ OSCAR!

Γεια χαρά σε όλους. Αρκετά χαλαρή σε αθλητικές δραστηριότητες η εβδομάδα που διανύουμε, μιας και επικρατούν φιλικοί ποδοσφαιρικοί αγώνες εθνικών ομάδων και η οποια στοιχηματική εκτίμηση κρίνεται πολύ δύσκολη. Παρ' όλα αυτά, ψάξαμε και έτσι εύκολα βρήκαμε άλλη μία ευκαιρία για να τζογάρουμε. Βραβεία Όσκαρ, λοιπόν, όπως άλλωστε καταλάβατε και από τον τίτλο της ανάρτησης. Κοινώς, ετήσια επιβράβευση από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, επιτευγμάτων στο χώρο αυτής της βιομηχανίας. Η απονομή των βραβείων Oscar θα διεξαχθεί στις 27 Φεβρουαρίου 2011 στο Kodak Theatre στο Hollywood. Οι κατηγορίες είναι πολλές αλλά εμείς θα ασχοληθούμε με μερικές από αυτές. Δυστυχώς η απόπειρα επιλογής νικητή σε κάποια από τις κατηγορίες, είναι εξαιρετικά δύσκολη και συχνά ασύμφορη. Αυτό γιατί είναι ένας χώρος όπου τα φαβορί είναι προφανή από νωρίς και συνεπώς οι αποδόσεις είναι πολύ μικρές άρα και ανάξιες για ποντάρισμα. Μικρές αποδόσεις όμως ταυτόχρονα σημαίνει μεγάλες και συμφέρουσες αποδόσεις για άλλες επιλογές. Τέτοιες θα είναι και οι προτιμήσεις μας, λοιπόν.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν μια επιλογή μας, πέρα από το καλλιτεχνικό βάρος της κάθε υποψηφιότητας, είναι πολλοί. Ας ασχοληθούμε, λοιπόν, ακροθιγώς με μερικούς από αυτούς. Τα μέλη της Ακαδημίας, τα οποία αριθμούν περίπου έξι χιλιάδες, είναι άτομα που εργάζονται στη βιομηχανία και προέρχονται από κάθε χώρο της. Είναι δηλαδή παραγωγοί, σεναριογράφοι, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, τεχνικοί κτλ. Ο καθένας ψηφίζει στον τομέα του και όλοι μαζί για τις μεγάλες κατηγορίες (π.χ. καλύτερη ταινία). Ως γνωστόν, εν καιρώ επιβράβευσης, η τέχνη χάνει πολύ από την υποκειμενικότητά της και γίνεται πολύ πιο αντικειμενική. Αποτέλεσμα αυτού, είναι μια γενική εναρμόνιση όλων των μελών της Ακαδημίας ως προς τις προτιμήσεις τους, εξ ου και τα φαβορί και οι μικρές αποδόσεις. Παρ' όλα αυτά, τίποτα δεν είναι γραμμένο σε πέτρα και ευτυχώς υπάρχουν μερικοί άτυποι αλλά υπαρκτοί κανόνες που μας βοηθούν στις επιλογές μας.

Οι ταινίες, έχει επανειλημμένως παρατηρηθεί, ότι μπορούν να παίξουν μεγάλο ρόλο στη ζωή ενός ανθρώπου και κατ’ επέκταση κοινωνίας. Συνεπώς, υπάρχει ένας επιπλέον φόβος που εξελίσσεται σε συντηρητισμό από μέρους των μελών της Ακαδημίας να προβάλουν, βραβεύοντας τέτοιες ταινίες. Ταινίες με νέες προσεγγίσεις σε θέματα παγιωμένα στο χώρο του κινηματογράφου (π.χ οικογένεια) δε χαίρουν επιβράβευσης (απτής) παρά μόνο ίσως εκτίμησης. Στον αντίποδα, άλλο χαρακτηριστκό των μελών είναι η τάση τους να επιβραβεύουν την επιτυχία. Όχι την εμπορική επιτυχία απαραίτητα μιας ταινίας, αλλά την ιστορία εκείνη που προβάλει την ατομική επιτυχία φτιαγμένη από τα υλικά του λεγόμενου ''American Dream''. Τέτοιες ιστορίες είναι το ''The Social Network'' (4.00) και το ''The Fighter'' (67.00). Η πρώτη ταινία αναφέρεται στην ιστορία της τεράστιας επιτυχίας του κυρίου Mark Zuckerberg, δημιουργού του ''Facebook'', που τον οδήγησε σε πολλά χρήματα και δόξα και η δεύτερη ταινία αναφέρεται στην επίσης μεγάλη επιτυχία του πυγμάχου Micky Ward που αναδείχθηκε σε πρωταθλητή πυγμαχίας της κατηγορίας του, προερχόμενος από τις φτωχογειτονιές του Lowell, Massachusetts. Όσον αφορά στη κατηγορία καλύτερης ταινίας, λοιπόν, τα δικά μου φαβορί είναι τα δύο προαναφερθέντα, για το λόγο της προβολής αληθινών ιστοριών ανθρώπων που από το ναδίρ έφτασαν στο ζενίθ λόγω των προσόντων τους, του πείσματος και της εργατικότητάς τους. Τουλάχιστον αυτό προβάλλεται.

Όσον αφορά στη κατηγορία καλύτερου σκηνοθέτη αναγκαστικά η Ακαδημία λειτουργεί με τη φιλοσοφία των ''χρωστούμενων''. Ένας σκηνοθέτης, δηλαδή, που είναι συχνά υποψήφιος για Oscar, μπορεί να βραβευθεί περισσότερο επειδή του ''χρωστούν'' το βραβείο, παρά επειδή έδειξε την καλύτερη δουλειά του εκείνη τη χρονιά. Συνεπώς στη κατηγορία καλύτερης σκηνοθεσίας το φαβορί μου είναι ο David Fincher (2.10) (The Social Network). Είναι γνωστός ως σκηνοθέτης πολλών καλών ταινιών όπως το ''Seven'', ''Fight Club’, ''Zodiac'', ''The Curious Case of  Benjamin Button'' κτλ. Ο ανταγωνισμός του φέτος είναι έντονος, αφού όλοι οι σκηνοθέτες μηδενός εξαιρουμένου παραδίδουν μαθήματα δεξιοτεχνίας. Όμως μερικές λεπτομέρειες ξεδιαλύνουν το τοπίο. Οι αδελφοί Kοέν είναι χορτασμένοι από βραβεία και μόλις το 2008 τους απονεμήθηκαν Όσκαρ καλύτερης ταινίας και καλύτερης σκηνοθεσίας. Ο Αρονόφσκι, αν και ανερχόμενος στους κορυφαίους σκηνοθέτες τα τελευταία χρόνια, με τη θεματολογία της φετινής του ταινίας και τα δάνεια από την ''Αποστροφή'' του κυρίου R. Polanski δε συγκινεί την Ακαδημία. Όσον αφορά στον David O.Russell, με τη μεγάλη επιτυχία του 1999 ''Three Kings'', δεν εξυμνούσε την αμερικανική προσέγγιση στα θέματα της Μέσης Ανατολής. Φέτος, λοιπόν, η συγχώρεση του άσωτου υιού δε πρόκειται να έλθει εύκολα. Συνεπώς οδηγούμαι στον κύριο Fincher, αφού καταπιάστηκε με ένα θέμα το οποίο έχει γίνει φαινόμενο και χαρακτηριστικό της εποχής μας και τα γρήγορα αντανακλαστικά του να ασχοληθεί με το Facebook, σχετικά κοντά στην ίδρυσή του και ενώ ακόμα είναι διάσημο, με κάνουν να τον ξεχωρίζω. Ποτέ δεν βραβεύθηκε με αγαλματάκι και θεωρώ ότι η κατάσταση φέτος έχει ωριμάσει για να αναγνωριστεί η αξία του και απτά.

Στη κατηγορία καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου θα πάω με την επιλογή του ''Inception'' (3.50), αφού το όνομα της κατηγορίας είναι η καλύτερη πιθανή περιγραφή της ταινίας αυτής. Η κατηγορία αυτή είναι πολύ πιο αντικειμενική και η κατασκευή ενός τέτοιου σεναρίου είναι από μόνη της ένα επίτευγμα, το οποίο σπάνια συμβαίνει στο χώρο αυτό, εκτός βέβαια από τη φιλμογραφία του σκηνοθέτη της Christopher Nolan.




Μικρή ανακεφαλαίωση:

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

''The Social Network''    Bet365 4.50
''The Fighter''                Bet365 67.00


ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

David Fincher (''The Social Network'')   Bet365 2.10


ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

''Inception''   Bet365 3.50

Καλή επιτυχία σε ό,τι επιλέξετε!






Tzanis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου